NEREIDA CARRILLO
Usuari únic o navegador únic: És el nombre d’usuaris que visiten un web durant un temps determinat. Cada usuari només es comptabilitza una vegada. El problema rau en el fet que el nombre d’usuaris pot no correspondre amb el nombre de persones. Àlex Poderoso explica que “algunes eines censals no acostumen a fer servir el terme usuari únic perquè és molt agosarat, fan servir eufemismes com navegador únic”.
Visita o sessió: Una seqüència ininterrompuda de pàgines servides a un usuari. El criteri depèn de l’eina. Google Analytics considera que entre la petició d’una i altra pàgina no pot haver-hi més de 30 minuts i ho comptabilitza com dues visites si hi ha un canvi de dia (de les 23.59 h a les 00.00 h).
Pàgina vista: És el nombre de vegades que s’ha accedit a una pàgina web o bé a un document concret.
Temps d’estada a la pàgina: Promig de temps que els usuaris passen a cada pàgina del web. Es calcula sumant el temps de visita de cada pàgina i dividint-ho pel nombre de pàgines vistes. És una mètrica complicada per la dificultat de calcular el temps de visita de la darrera pàgina.
Referer o font de tràfic: Es refereix a la procedència de les visites: si vénen de xarxes socials, de cercadors, de la portada o d’altres llocs web on es referencien. Per Avinash Kaushik, és una de les mètriques més importants de l’analítica web.
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari