- Demarcacions
-
BlueSky ha guanyat força com a alternativa a Twitter, amb mitjans com The Guardian i La Vanguardia que abandonen X per unir-se a aquesta plataforma fundada per Jack Dorsey. Amb més de 20 milions d’usuaris, BlueSky es presenta com una opció més transparent i descentralitzada, mentre Twitter continua generant polèmiques.
La nova Jornada de Comunicació Corporativa, organitzada pel Col·legi de Periodistes i Dircom Catalunya, se celebrarà el divendres 29 de novembre a les 9.00 h a Barcelona. Obert a tothom amb inscripció prèvia!
Des de la Càtedra Futurs de la Comunicació, de la qual el Col·legi de Periodistes de Catalunya n'és membre, organitzen la segona edició del Crosspoint Meeting: Echoes of the Future, que enguany aborda un tema de gran rellevància pel sector: l’evitació de notícies. L’esdeveniment, d'inscripció gratuïta, tindrà lloc el 4 de desembre, de 10:00 a 14:00 hores, al campus Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra. Cal inscripció prèvia.
Rafael Pradas Camps és un dels deu protagonistes que conformen la Memòria Oral del Periodisme Català (1966-1986). En la seva entrevista, aquest veterà periodista ofereix una visió única sobre alguns fets històrics, com la cobertura de la mort del dictador Franco i l’execució de Salvador Puig Antich.
El proper 27 de novembre, la Xarxa Europea de Dones Periodistes celebra el seu 26è aniversari amb dues activitats: la presentació dels resultats d'un estudi sobre violències digitals, i posteriorment, un debat col·laboratiu sobre els reptes i estratègies del periodisme feminista. Tots dos actes tindran lloc a la seu de Barcelona del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10).
La periodista és guardonada per la seva excel·lent trajectòria a la ràdio i el seu compromís amb l'ètica periodística, coincidint amb el centenari del mitjà a Catalunya. L’acte de lliurament se celebrarà el pròxim dilluns 11 de novembre a les 18:00 hores a la seu de Barcelona del Col·legi de Periodistes de Catalunya. Cal inscripció prèvia.
Jordi RoviraJoan-Ignasi Ortuño, periodista col·legiat i víctima de la precarietat. Avui lluita contra una jubilació insuficient, l’absència d’ajuts i la incertesa d'haver de viure al carrer. Ortuño ha dedicat tota una vida al periodisme cultural i comparteix el seu testimoni amb la professió.
Maruja Torres comparteix la seva visió sobre el conflicte a l’Orient Mitjà, l’amistat i el futur de la professió i el seu amor pel periodisme.
Susana Pérez-SolerEl passat octubre, el Col·legi de Periodistes, el Consell de la Informació i totes les universitats catalanes amb estudis de periodisme van unir-se per denunciar l’ús abusiu del pescaclics, pràctica emprada pels mitjans digitals que busca clics fàcils amb titulars cridaners i sovint enganyosos i que fa molt de temps que ha arrelat en nombroses redaccions. Cal anar fins al 1999 per trobar la primera referència al clickbait, terme amb el qual es coneixia el pescaclics als inicis. A poc a poc es va anar popularitzant aquesta pràctica que ha acumulat tant usuaris que piquen l’esquer com detractors que, des de la professió, adverteixen de com ha pervertit el periodisme.
Susana Pérez-SolerLa intel·ligència artificial amenaça amb transformar-ho tot, des de la vida quotidiana i el mercat laboral fins a l’educació i la sanitat, passant pels mitjans de comunicació. El contingut generat per màquines no és una novetat per a les empreses periodístiques, però l’actual onada d'IA incorpora canvis significatius tant pel que fa la manera de crear el contingut com pel volum i l’abast. Alguns mitjans han començat a utilitzar-la per augmentar la quantitat d’informació diària i aconseguir un millor posicionament web, si bé la majoria ha obert un període de reflexió per entendre com pot ajudar a fer periodisme de qualitat, doncs, avui dia, els reptes que planteja pel que fa a la veracitat, la confiança i l’autoria dels continguts són més grans que les oportunitats.
Elisabet CarvajalTot i que des d’un punt de vista històric la Bíblia és considerada el primer fenomen de narrativa transmèdia, va ser Henri Jenkins, l’estudiós nord-americà de la comunicació, qui encunyava per primera vegada aquest terme l’any 2006. Aquest bateig es produïa, de manera força premonitòria, abans de l’explosió de les xarxes socials i del fenomen multipantalla, que han suposat una transformació sense precedents dels comportaments de les audiències i de la creació de continguts. Actualment les tècniques transmèdia i multiplataforma, nascudes en l’entorn publicitari i de la ficció, també es configuren com a eines clau per a la nova comunicació corporativa del segle XXI, l’objectiu de la qual és implicar i moure les audiències.
Barcelona
Rambla de Catalunya, 10 pral., 08007 Barcelona933 17 19 20933 17 83 86contacte@periodistes.catDe 9.00h a 14.00h i de 14:45h a 19:30h (de dilluns a dijous) i 8.45h a 15.30h (divendres)Taller de perfeccionament de locució de productes audiovisuals
Edicions obertes:BarcelonaCrea visualitzacions de dades interactives amb Flourish
Edicions obertes:BarcelonaEscriptura creativa per a copys, newsletters i xarxes socials
Edicions obertes:BarcelonaTaller d’intel·ligència artificial: tècniques de generació de continguts per a periodistes
Edicions obertes:BarcelonaBorsa de treball
16/12/2024 Barcelona13/12/2024 Barcelona12/12/2024 Tarragona12/12/2024 Andorra la Vella