• Demarcacions
  • La Demarcació ebrenca del Col·legi de Periodistes ha convocat  el VI Premi Terres de l’Ebre de Periodisme. Enguany el premi té  un doble al·licient, ja que, gràcies a un conveni signat amb l’empresa Repsol, s’ha pogut augmentar tant el nombre de premis, ara a més d’un primer hi haurà un segon i un tercer premiats, així com la quantia dels guardons que s’ha quadruplicat. El primer premi passarà de 1.000 a 2.000 euros, mentre que el segon en rebrà 1.200 i el tercer 800 euros.

    La Demarcació Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i Repsol han signat enguany un acord de col·laboració que s’emmarca en la política de l’empresa d’establir compromisos estables amb els entorns i col·lectius més propers als llocs on desenvolupa les seves activitats industrials. La signatura ha anat a càrrec del president de la demarcació ebrenca del CPC, Josep Baubí, i del responsable de Comunicació i Relaciones Externes de Repsol a Tarragona, Josep Bertran.

    La Demarcació de Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes a Tortosa ha decidit fer públic un comunicat de suport als professionals de la comunicació del territori després que s’ha produït i constatat un nou mètode d’atac als periodistes: les xarxes socials, amb l’agreujant que en aquest cas els causants s’amaguen sota l’anonimat.

    La seu de la Demarcació de Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes a Tortosa es va quedar petita divendres per a escoltar les vivències de dos ebrencs que van viure en primera persona la caiguda del mur de Berlín ara fa trenta anys: l’il·lustrador Ignasi Blanch i el llavors corresponsal de Catalunya Ràdio a Frankfurt, Joan Esteller. Una tertúlia, organitzada per la Demarcació del CPC i conduïda pel periodista Albert Mestre, sobre una part de la història contemporània que es va fer molt amena, amb gran quantitat d’anècdotes dels participants.

    Els instituts Montsià d’Amposta, 3 d’abril de Móra la Nova, Els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita, Sòl de Riu d’Alcanar i l’Institut Deltebre són els cinc centres educatius de les Terres de l’Ebre que participaran aquest mes de març en el programa Premsa a les Escoles, impulsat pel Col·legi de Periodistes i l'Obra Social "La Caixa. En total seran 225 alumnes ebrencs els que se’n beneficiaran de l’experiència. A tot Catalunya arribarà a 3.600 estudiants de 70 centres de secundària.

    La Demarcació Terres de l’Ebre ha organitzat per al divendres, 6 de març, un acte a la seua seu per a commemorar els 30 anys de la caiguda del mur de Berlín. Anirà a càrrec de dos ebrencs que van viure en primera persona aquell fet històric, l’il·lustrador Ignasi Blanch, i el llavors corresponsal de Catalunya Ràdio des de Frankfurt, Joan Esteller, que seran conduïts pel periodista i vicepresident del CPC, Albert Mestre.

    Montse Ferrer

    La marca personal és un concepte cada cop més vinculat al món del periodisme. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Montse Ferrer ens dona algunes estratègies per treballar el personal branding.

    Karen Montero

    La comoditat d’escoltar-lo on i quan l’oient vol, així com la varietat temàtica, fa que cadascú pugui trobar el seu podcast ideal. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Karen Montero ens destapa 8 claus per fer funcionar el nostre projecte.

    Jordi Pacheco

    Durant la segona meitat del segle passat, a les redaccions era freqüent la figura del capellà periodista qui, llevat d’algunes excepcions, esdevenia responsable de la secció de Religió dels diaris. La creixent desaparició de la informació religiosa als mitjans d’àmbit general, unit al fet que actualment els que s’ocupen del fet religiós siguin periodistes laics especialitzats, ha provocat que aquesta singular tipologia de professional de la informació hagi quasi desaparegut.

    Carme Escales

    Llengua i cultura marquen i defineixen els espais mediàtics a Bèlgica. Una cosa és Flandes, al nord i on parlen neerlandès, i l’altra Valònia, al sud, on parlen francès. Les audiències de televisions i ràdios i les preferències dels lectors de premsa escrita queden determinades, doncs, per un país construït a partir de dues comunitats que, en realitat,  –com reflecteix el consum dels respectius mitjans de comunicació– viuen d’esquena l’una de l’altra.  
     

    Alberto Escusol

    Després d’uns anys d’incertesa, els mitjans de comunicació tradicionals aprofiten la major capacitat de recursos i l’alta quota de mercat per ser l’alternativa confiable davant un entorn de desinformació i notícies falses. A més, les principals capçaleres de cada país atreuen més subscripcions, en un moment en què el percentatge d’usuaris que paguen per informar-se s’ha estancat.  Aquestes són les principals conclusions del Digital News Report 2019.
     

    Terres de l'Ebre

    Ramon Berenguer IV, 26, prl, 43500 Tortosa, Tarragona, Espanya
    977 44 24 90
    ebre@periodistes.cat
    Dimarts i dijous de 17:00h a 20:00h

    Actes de premsa

    Borsa de treball

    27/05/2020 Barcelona
    27/05/2020 Barcelona
    27/05/2020 Barcelona
    27/05/2020 Girona