Xinaleaks
www.icij.org/offshore/leaked-records-reveal-offshore-holdings-chinas-elite
Una base de dades documental obtinguda pel Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ) revela que familiars dels principals dirigents xinesos han acumulat fortunes a paradisos fiscals. Aquí hi podeu trobar dades sobre el treball original de l’ICIJ, utilitzat després per diaris de tot el món.
1981: un dia per descarregar un diari
www.youtube.com/watch?v=AtgKVFiRUvw#t=14
Aquest vídeo és una màquina del temps. Ens porta a 1981 i a les primeres proves tecnològiques per descarregar els continguts de diaris de l’època. Es trigava quasi un dia a baixar el text (sense fotos ni publicitat) a través de la línia telefònica normal i la connexió a Internet costava molts diners. Potser alguns voldrien que la cosa s’hagués quedat en aquest punt, però és evident que no ha estat així.
Parlen els poderosos
El diari digital The Huffington Post i el laboratori d’idees ( think-tank) d’elit Bergruen Institute on Governance impulsen TheWorldPost.com, una publicació presentada a Davos en què col·laboren importants polítics i empresaris: Barack Obama, Angela Merkel, Tony Blair i Bill Gates, entre altres. Vol ser el representant de les veus més influents en el món actual.
Les lectures del govern de Madrid
https://contrataciondelestado.es/wps/wcm/connect/967a99bc-66ef-470b-93f7...
D’acord, aquesta adreça no és fàcil, però fer-la servir paga la pena. Hi trobareu el llistat de publicacions en paper i digitals que el Govern de Madrid compra per llegir. La selecció ?noms de les publicacions, volums d’exemplars, etcètera? donen per a una tesi doctoral.
El nou New York Times
El nou disseny digital del diari nord-americà pot marcar, segons alguns analistes, el rumb futur de les publicacions en línia. Quatre pistes dels canvis: modificacions en el “mur de pagament”; una certa estètica del paper... Ara bé, està dirigit al públic dels telèfons intel·ligents i les tauletes; la publicitat hi té un nou encaix; té publicacions pagades ( paid posts) que estan patrocinades.
Facttank
Bon nom per a un lloc de periodisme de dades impulsat pel Pew Research Center. L’objectiu és donar context a les notícies d’actualitat que apareixen cada dia en els mitjans, mitjançant peces curtes basades en les xifres.
Un cas amb noms i cognoms
www.indiegogo.com/projects/a-journalist-has-fallen-on-hard-times-people
Craig D. Lindsey és un periodista nord-americà que treballava al News & Observer a Raleigh (Carolina del Nord). El van acomiadar l’any 2011 i,després de molts problemes, ha acabat demanant ajuda a la Xarxa.
Publicar i cobrar (POC)
Una plataforma perquè hi publiquin periodistes i blocaires. Els lectors no paguen per llegir, si bé té un sistema d’avaluació que garanteix que els responsables dels continguts que tinguin més visites i votacions cobrin alguna cosa. Caldrà veure com evoluciona.
Yahoo s’apunta als magazins
Yahoo que, els darrers temps, ha recuperat protagonisme, aposta per aconseguir nous usuaris amb dos magazins digitals sobre Menjar i Tecnologia, inspirats en les publicacions tradicionals de paper, tot i que servits amb estètica digital.
Sensacionalisme digital
Vocativ, probablement, representa un nou tipus de sensacionalisme, fill de la Xarxa. Barreja tota mena de temes, parla força de política internacional i és especialista en l’anomenada Deep Web (els nivells més foscos i menys coneguts de la Xarxa). Al darrere hi ha Mati Kochavi, un emprenedor israelià especialista en temes de seguretat.
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari