El pla preveu la creació d’una infraestructura integrada, apart de la Permanent, per un comitè de direcció i una oficina tècnica integrada pels dos coordinadors de la Mesa. També s’ha aprovat un calendari per desenvolupar les mesures que inclou el document. Com accions immediates s’ha previst abordar la creació d’un epígraf específic per part del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que englobi als professionals de la comunicació. En aquest sentit, s’ha decidit demanar una reunió amb el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, per desenvolupar la proposta i tractar altres qüestions de l’àmbit laboral.
També es preveu una trobada amb el Secretari general d’Universitats, Antoni Castellà, per analitzar l’oferta universitària d’estudis de comunicació, la relació universitat i empresa i el sistema de pràctica, entre d’altres qüestions que inclou el document.
La primera fase de contactes abans de setembre preveu, també, una trobada al conseller de Presidència, Francesc Homs, per analitzar el conjunt de polítiques del Govern que permetin tractar els mitjans de comunicació com una indústria estratègica.
La Permanent també ha decidit crear grups de treball específics per posar en marxa les propostes de caire sectorial en àmbits com la premsa, la ràdio, el món de la publicitat i la indústria audiovisual. El Pla de treball preveu implementar les iniciatives que inclou el document en un període màxim d’un any.
Iniciativa pionera
La Mesa Sectorial dels Mitjans de Comunicació ha estat la primera iniciativa que s’ha fet en aquest sentit a tot l’Estat en la que hi ha participat tots els actors implicats en el món de la comunicació a Catalunya i que han aconseguit no només trobar-se per analitzar la situació, sinó subscriure un document conjunt que assumeixen en la seva integritat.
La Mesa sectorial es va crear per iniciativa de la Plataforma en defensa dels mitjans de comunicació social, integrada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, el de l’Audiovisual i els sindicats del sector. Durant aquest temps, la Mesa ha reunit una trentena d’entitats entre les quals les diferents associacions professionals de l’àmbit de la premsa, la ràdio, la televisió, productores audiovisuals, sindicats, universitats i administració.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari