L’òrgan d’autoregulació periodística de Catalunya, el Consell de la Informació de Catalunya, va presentar el passat 24 de juliol aquest segell que atorgarà als mitjans que es comprometin a respectar el Codi Ètic, que publiquin les resolucions del CIC que els afecten i que estiguin al dia del pagament de les aportacions anuals per finançar el Consell.
A través d’aquest segell, els mitjans de comunicació es comprometen, davant l’opinió pública, a respectar els principis ètics de la professió en l’obtenció, elaboració i difusió de la informació.
El segell de compromís ètic s’ha de demanar al Consell de la Informació i d’entrada el rebran tots els mitjans adherits al CIC, donat que l’adhesió ja significa una voluntat de respecte al Codi Deontològic.
Actualment, 33 mitjans de comunicació de tot Catalunya estan
adherits al CIC, des dels grans com TV3, Catalunya Ràdio, la SER, El Periódico, La Vanguardia i El País, a petits i locals com El Clot, El Cargol o Ràdio Olot, passant pels específics com Catalunya Cristiana o Ràdio Estel.
Catalunya ha estat sempre pionera en temes d’ètica periodística en haver estat la primera comunitat d’Espanya en redactar els periodistes fa vint anys el seu Codi Ètic, i en crear, el 1997, un òrgan d’autoregulació periodística com és el Consell de la Informació. Ara la creació del segell de compromís ètic, el logo del qual és una gentilesa de Casas i Associats, representarà la voluntat renovada de periodistes i mitjans d’informar de manera veraç, honesta, independent i al servei de la ciutadania.
La presentació d’aquest segell tanca l’etapa de cinc anys de Llúcia Oliva i Lluís de Carreras com a presidenta i secretari general del CIC. Avui mateix, el periodista Roger Jiménez ha pres possessió com a president del Consell, i Albert Garrido ha substituït a Carreras en el càrrec de secretari general.
Podeu consultar el
recull de premsa
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari