El passat diumenge vam votar en les eleccions municipals i europees. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero t'explica com els mitjans que consumim i les xarxes socials influeixen en el nostre vot.
La decisió sobre quin partit votar podria estar predeterminada, en part, pels mitjans que consumim | Foto: Adrián Caballero
El fet que d'estar informats -consumir informació als mitjans, siguin aquests els que siguin- anima a votar. A tall d’exemple, el politòleg Pablo Simón explica en un article com, avui en dia, estem actualment davant un jovent que “no llegeix el diari tant ni de lluny com els seus pares, sinó que l’ha substituït per la televisió, un mitjà que aprofundeix molt menys en la política”. D’aquí se’n deriven els alts nivells d’abstenció entre els més joves. I és una tendència a nivell mundial. Un exemple molt conegut és la votació del Brexit: els menors de 25 anys eren, alhora, els més partidaris de romandre dins la Unió Europea, i van ser els qui menys van anar a votar el dia del referèndum.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari