“Qui creus que és la competència de Netflix?”, pregunta Lluís Cucarella, subdirector general de Prensa Ibérica i CEO de Next Idea i SSN Comunicació. “La competència de Netflix”, es respon ell mateix, “no són les televisions o l’HBO sinó la seva audiència. Netflix competeix directament contra aquelles estones que els usuaris estan fent altres coses en comptes de mirar les seves sèries. I això mateix és el que passa ara amb el periodisme: els mitjans ja no competeixen entre ells sinó que l’enemic és que l’atenció dels seus usuaris es concentri en un altre lloc que no siguin els seus continguts”, aclareix Cucarella.
Aquest és un dels principals reptes al que s’enfronten molts diaris: ser capaços d’atraure l’atenció dels lectors amb l’objectiu que acabin visitant el seu web diverses vegades, els periodistes puguin analitzar el seu comportament i el fidelitzin per, finalment, proposar-los-hi un pacte en què accedeixen a pagar per seguir llegint el que ho feien gratuïtament.
Algunes d’aquestes estratègies de finançament són els murs de la subscripció, la publicitat nativa, els butlletins premium, les edicions especials o el branded content (contingut patrocinat). “Ara hi ha moltes opcions i la fórmula màgica no es coneix. L’important és que es faci una anàlisis de cada cas concret i, d'acord amb l’estratègia i el públic objectiu, es dissenyi la manera en com ens finançarem. L’important no és que ens plantegem posar mesures per monetitzar els continguts digitals sinó que és quelcom que hem de fer sí o sí”, explica Cristina Franco, cap de màrqueting digital i consultora especialitzada en mitjans digitals d’Openhost.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari