Cap al 2009, a Califòrnia, Douglas McGray, Lauren Smith, Derek Fagerstrom, Evan Ratliff i Maili Holiman varen iniciar un projecte que tenia com a vocació fer una revista en viu en la qual diversos narradors professionals, poguessin narrar històries que mai havien explicat. Recollint aquell format, McGray i la seva gent van crear un nou concepte: el Live Journalism, un espectacle que tenia com a condició ser una festa pels assistents que no es gravava ni es retransmetia en directe sota cap format.
Actualment, el batejat com a PopUp Magazine fa gires pels Estats Units congregant milers de persones que van a escoltar aquestes històries en un sol espai. Aquest format ràpidament ha estat exportat a Europa i ja va pel cinquè any de vida. Durant aquests anys periodistes de la talla d’Iñaki Gabilondo, Soledad Gallego-Díaz, Gonzo o Enric Juliana, entre molts altres han explicat històries on ells han actuat com a testimonis o com a protagonistes dels fets.
Malgrat tot, no és aquest un espectacle on el periodista estrella es promociona a si mateix. “El periodista es despulla a la palestra” va apuntar François Musseau, director de Diario Vivo, a la roda de premsa de presentació. No es tracta d’exhibir la figura pública, sinó la del periodista, del professional que ha decidit explicar una història mai explicada. Aquí, més que mai, “el periodista és el canal, no el protagonista” va recordar Musseau.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari