Una trentena de periodistes van participar dissabte, 23 de febrer, en el taller ‘Idees i innovació en temps de crisi’, organitzat per la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes i impartit per l’equip dirigit per Francisco Andrade, responsable del projecte hub d’innovació de la Universitat Rovira i Virgili (URV).
Durant la jornada, Andrade va donar als assistents un missatge d’optimisme, recalcant que hi ha camins per explorar en el periodisme. “Per tal de canviar les coses hem de canviar les formes de pensar i de treballar. Afortunadament, hi ha eines per a fer-ho”, va dir.
En aquest sentit, va insistir que cal que els periodistes es tornin “imprescindibles”. Per això, han de buscar el “valor”, un concepte difícil de definir, que migra, però que la societat troba en allò que copsa com a “útil, necessari i atractiu”. “La informació ha passat per un procés de comodització. És a dir, el producte ha anat perdent valor a ulls de la societat”, va dir.
Andrade va assenyalar que cal explorar nous camins per tal de recuperar aquest valor mitjançant eines de diversificació i diferenciació. Això, va explicar, es fa a través de la innovació. “Innovar no és només tenir una idea, sinó replantejar tot el model de negoci”, va afirmar.
Per tal d’estimular la creativitat i trobar idees noves cal trencar amb els processos de fixació del cervell, va explicar l’expert, fent partícips als assistents de diferents casos pràctics. Aquest sistema porta per nom Sistematic Inventig Thinking (Pensament Sistemàtic Inventiu). Una eina eficaç en el marc d’aquest sistema és la FFF (la funció segueix la forma), consistent en pensar de forma il·lògica: dissenyarem una cosa d’una determinada manera i després li buscarem el sentit i a qui li pot interessar.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari