Segons un informe elaborat pel Reuters Institute for the Study of Journalism, les opinions i l'interès del públic en l'emergència climàtica han canviat poc des de 2022. L'estudi, realitzat mitjançant una enquesta en línia a vuit països (Brasil, França, Alemanya, Índia, Japó, Pakistan, Regne Unit i els Estats Units) durant el novembre de 2024, subratlla el fenomen de la "inèrcia de la percepció del públic". Aquest fet es reflecteix en l'estancament de les opinions, actituds i compromís del públic pels problemes i la informació sobre el clima, tot i la situació d'emergència.
Un 50% de les persones segueixen les notícies sobre canvi climàtic de manera setmanal, una xifra que es manté constant respecte a l'any 2022. Els percentatges més alts es registren a França (60%), mentre que els més baixos es troben als Estats Units (34%), on es va produir una caiguda de 16 punts percentuals en comparació al 2023, influïda per les eleccions.
Els mitjans de comunicació tradicionals continuen sent les fonts més utilitzades per accedir a la informació climàtica, amb la televisió (31%) i els llocs web de notícies (24%) com a principals vies. A més, el públic continua preferint informar-se a través de vídeo en lloc de textos escrits.
En relació amb la desinformació, un 25% de la població mundial considera que es troba amb informació errònia sobre el canvi climàtic cada setmana, amb xifres especialment altes a França (43%), mentre que altres països com el Regne Unit (17%) i el Japó (16%) presenten percentatges més baixos. Tot i això, les preocupacions sobre esdeveniments meteorològics extrems com les onades de calor continuen sent elevades, on un 63% de la població mundial creu que aquests fenòmens són més greus que mai.
CONSULTA L'ESTUDI
Si estàs col·legiat/da i vols formar part del Grup de Periodisme Ambiental del Col·legi de Periodistes de Catalunya, escriu un correu a comunicacio@periodistes.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari