La pèrdua de confiança en els mitjans, l'obsessió per ser els primers a publicar una notícia, la lluita contra les fake news, conviure amb els gegants tecnològics i la intel·ligència artificial són algunes de les preocupacions que configuren la situació actual del periodisme actual. Segons dades que es van posar en relleu al NewsXchange d'aquest novembre a París, només el 3% dels nord-americans creu que la informació dels mitjans de comunicació està sempre basada en fets, en comparació amb el 24% que pensa que això rarament passa.
Partint d'aquestes xifres, experts del sector han debatut sobre el perquè de la pèrdua de confiança en els mitjans, que atribueixen a la cobertura esbiaixada de la política i de determinats moviments socials. Davant d'aquesta pèrdua de confiança, els professionals de la informació es mostren partidaris d'evitar que el desencís de la ciutadania vagi a més. Per això, remarquen la importància del fact checking i del double check, encara que admeten que combatre les fake news és impossible.
Els gegants tecnològics també han estat un dels focus de les crítiques, encara que hi ha experts que consideren que les xarxes socials no són pas les culpables que hi hagi notícies falses, però sí de la seva amplificació. De la mateixa manera, un informe de l'European Broadcasting Union sobre l'impacte de la intel·ligència artificial en els mitjans arriba a la conclusió que dos de cada tres caps de redacció es mostren preocupats pels efectes de l'automatització, encara que també s'hi poden extreure oportunitats, com ara l'anàlisi de dades a gran velocitat.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari