El Consell de la Informació de Catalunya ha emès una resolució en què considera que la notícia publicada a Regió7 el 20 de maig de 2024, titulada "Tornen les gangues de Lidl, l'electrodomèstic indispensable per aquest estiu amb un descompte del 50%", vulnera el Criteri 7 del Codi Deontològic. La queixa interposada devant del CIC assenyalava que la peça es va presentar d’una manera que generava confusió entre informació periodística i publicitat encoberta.
En l'argumentació, la denunciant argumenta que en llegir l’article va pensar inicialment que es tractava d’un reportatge crític sobre Lidl. Tanmateix, la seva percepció va canviar en veure que la peça semblava un contingut patrocinat, ja que els subtítols com "Fes una ullada a aquesta oferta que hem trobat al web de la companyia alemanya" suggerien un enfocament clarament comercial.
El Consell de la Informació de Catalunya considera que la peça incompleix el Criteri 7 del Codi Deontològic, que estableix que els mitjans han de garantir la separació entre la informació i la publicitat. En aquest cas, l’estructura de la notícia, que utilitza tècniques pròpies del clickbait per atraure l’atenció dels lectors, va ser considerada una transgressió a aquesta norma.
A més, la persona que va presentar la queixa va qüestionar la imparcialitat del periodista signant, al·legant que també redacta altres articles en mitjans del mateix grup editorial, Prensa Ibérica, coneguts per un estil sensacionalista. El Consell ha resolt que, en efecte, la peça presenta elements que vulneren els principis de la informació acurada i precisa establerts al Criteri 1 del Codi Deontològic.
CONSULTA LA RESOLUCIÓ SENCERA
Si creus que un mitjà de comunicació o periodista ha vulnerat algun dels principis del Codi Deontològic de la professió periodística, presenta la teva queixa al Consell de la Informació de Catalunya.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari