Divendres 30 d'octubre, es van lliurar al Viver del Rec d'Igualada, els VII Premis Gabinets de Comunicació. La gala d'entrega va comptar amb mig centenar de persones entre guanyadors, periodistes i membres de la societat social i empresarial igualadina.
L'entrega dels premis va anar a càrrec de la degana del Col·legi de Periodistes, Neus Bonet, i del president de la demarcació de la Catalunya Central, Gonçal Mazcuñán. Tots dos va destacar en els seus parlaments la importància d'aprofitar el talent i el coneixement dels periodistes com els millors especialistes per dur a terme la comunicació corporativa. I van ser els encarregats d'explicar el paper que s'impulsa des del Col·legi de Periodistes de Catalunya per aconseguir que les empreses confiïn la seva comunicació en aquests professionals.
Aquest aspecte va ser ratificat a la taula rodona prèvia al lliurament on hi va haver diferents visions sobre aquest aspecte, sobretot per la irrupció de nous canals, com les xarxes socials, i l'augment del consum de la comunicació audiovisual especialment per part del públic més jove. La taula va ser moderada per Toni Rodríguez, president executiu d'InterMèdia Gabinet de Comunicació, que va recordar que comunicar és progressar", una premissa que cal tenir present al sí de les decisions empresarials. La xerrada va comptar amb la participació de Joan Domènech, president de Fira d'Igualada, Ramon Enrich, cofundador de Recstores, Xavier Berneda, conseller delegat de Bern2Run Holding, i Josep Ignasi Reixach, director general de Punto Blanco. Tots ells van explicar com s'ho fan a l'hora de comunicar, els principals beneficis, els problemes i els reptes de la bona comunicació.
Acte seguit es va procedir a l'entrega de les diferents categories del Premis Gabinets de Comunicació que cada any atorga el Col·legi. Un lliurament que va anar a càrrec de la degana del Col·legi de Periodistes, Neus Bonet, acompanyada dels representants de la Unió Empresarial d'Igualada, amb els que fa poc es va signar un conveni de col·laboració, el representant d'ASISA que patrocina els premis com asseguradora mèdica dels col·legiats, i l'alcalde d'Igualada, Marc Castells.
Recordem que el jurat del Grup de Treball del Col·legi de Periodistes ja havia anunciat feia uns dies els guanyadors de la VII edició dels Premis Gabinets de Comunicació que s’atorguen amb una periodicitat anual.
Pel que fa al Millor Pla de Comunicació el jurat va decidir atorgar-lo a la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya per la campanya “Tu formes part de la solució”. El jurat ha valorat la finalitat del projecte que lluita per una societat amb menys desigualtats i ha destacat la claredat del missatge i la imatge gràfica moderna i coherent. També valora l’esforç realitzat per una entitat d’aquestes característiques i el cost zero que ha tingut la campanya gràcies a la bona col·laboració amb administracions i mitjans. El premi el va recollir el cap de comunicació i col·legiat Rai Barba, acompanyat pel president de la Taula d'Entitats del Tercer Sector, Oriol Illa.
La Millor Estratègia de Comunicació Interna va ser per l’agència “CatPress, serveis de comunicació” i el seu pla “Com combatre la síndrome “Me n’assabento abans al forn que a la feina” per a la Fundació l’ Hospital Sant Bernabé de Berga. En aquest cas el jurat ha valorat la resposta que es dóna a les peticions dels 300 treballadors de l’Hospital per a una millor comunicació mitjançant eines de comunicació digitals com una intranet o bé activitats comunitàries. L'equip de CatPress va sortir al complert a recollir el guardó.
Finalment també es va atorgar el premi al Millor Portaveu (2014) a Belén Giménez, responsable de comunicació de la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona. El jurat ha destacat la seva professionalitat i l’excel·lent tasca de comunicació i difusió de les seves campanyes de recollida d’aliments per a la lluita contra la fam, la pobresa i l’exclusió social. Cal recordar que aquest guardó, que es lliura per segona vegada, el trien els col·legiats i col·legiades d’una llista de candidats. Una emocionada Belén Giménez va recollir el premi i va fer pujar a dos dels seus col·laboradors, que com a voluntaris han participat en la comunicació del Banc dels Aliments, i amb qui va voler compartir el reconeixement.
L’objectiu d’aquests guardons és reconèixer i impulsar la tasca dels gabinets de comunicació i dels professionals que hi treballen, així com fomentar els esforços del sector privat i públic per donar accés a una informació veraç i útil. Els premis es convoquen i s'atorguen cada any tenint com a referència el Manual de Bones Pràctiques elaborat pel grup de treball dels Gabinets de comunicació.
Premis:
Premis de Comunicació Corporativa
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari