El curs va donar eines per treballar en un nou model televisiu que, via Internet, es configuri com una alternativa a la televisió actual. Una televisió que es pot constituir com una verdadera oportunitat per als mitjans petits, sostenible i innovadora.
Vicent Partal, director de Vilaweb, va advertir que, ja ara, molta gent no mira la televisió per la pantalla –excepte els directes- sinó que ho fa a través de l’ordinador, la qual cosa porta a plantejar negocis no basats en l’obligatorietat de crear programes per a les 24 hores del dia, sinó a crear continguts que la gent triï a la carta. I amb aquest objectiu, Partal va donar a conèixer part de l’extensa tecnologia actual que permet crear aquests continguts, donant exemples ja existents i concloent que, en lloc de fer productes, s’ha de ser una marca. Una marca de televisió que emeti a través de molts canals de distribució.
D'altra banda, Roger Cassany, redactor en cap de Vilaweb, va explicar als assistents com crear, editar i distribuir una televisió sostenible econòmicament, mitjançant programes que, des de l’ordinador, permeten portar a terme totes aquestes activitats.
Aquest curs de Vilaweb, que s’ha organitzat en col·laboració amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya s’impartirà també a la resta de les demarcacions. L’equip de Vilaweb vol contribuir, així, a compartir aquest coneixements i encoratjar els periodistes del mitjà a posar-los en pràctica, ja que -va dir Vicent Partal- “ens aquest camp ens trobem molt sols”.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari