• Silicon Valley aposta pel periodisme

    Adrián Caballero
    -
    30 setembre, 2019

    Els gegants tecnològics contracten força periodistes i alguns, com LinkedIn, fins i tot han creat una redacció pròpia. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero ens explica la relació entre els mitjans de comunicació i els gegants tecnològics. 

    Les xarxes socials intensifiquen la seva relació amb el periodisme. Algunes d'elles, com LinkedIn, tenen redacció pròpia | Foto: Wikimedia

    La relació entre els mitjans de comunicació i els gegants tecnològics -Facebook, Apple, Google, etc.- no passa pel seu millor moment. A inicis del segle XXI, l’idil·li era visible: diaris i revistes veien en els cercadors i les xarxes socials una poderosa arma per a la difusió del seu contingut i així multiplicar de manera exponencial l’audiència digital. Tot just els mitjans començaven a conèixer les conseqüències d’oferir tot el seu contingut de manera gratuïta a Internet.

    Amb el temps, la relació de les empreses periodístiques amb les big four (en referència a Facebook, Apple, Google i Amazon, les quatre grans tecnològiques ubicades a Silicon Valley, tot i que la llista s’ha anat ampliant) s’ha anat deteriorant, en part perquè els mateixos mitjans recelaven del paper d’aquestes tant com a aglutinadors de contingut com per la força que tenien com a xarxes socials.

    Actualment són les xarxes les qui han pres la iniciativa per revifar l’idil·li. Des d’inicis de 2019 Facebook, la xarxa social amb més usuaris, ha iniciat un procés de col·laboració amb capçaleres internacionals de referència per lluitar contra la desinformació. D’altra banda, Jesper Doub, director de les relacions amb mitjans de la companyia de Mark Zuckerberg a Europa i Orient Mitjà, anunciava al juny a la cimera del Global Editors Network (GEN), congrés internacional de periodisme celebrat a Atenes on Report.cat va ser-hi present, que el seu algoritme prioritzarà el contingut de mitjans i periodistes, per sobre d’altres continguts, quan puguin acreditar-se com a tals.

    La inversió de recursos que aquesta companyia està duent a terme no és nova. Ni és el primer cop que ho fan ni són els primers a fer-ho. Mentre que Facebook ja va presentar propostes similars anys enrere -malgrat fracassar en l’intent-, Twitter des de fa temps encoratja a mitjans i periodistes a publicar el seu contingut i monetitzar-lo. En aquest sentit, els vídeos i els directes, i la publicitat inserida en aquests, són les eines claus que Beatriz Arias, cap d’aliances estratègiques de Twitter Espanya, va presentar a la cimera del GEN.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.