Les generacions més joves tenen hàbits de consum informatiu molt diferents a les generacions anteriors. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, la periodista Marta Santisteban desvela com s'informen a través del testimoni d'aquests joves.
La irrupció de les tecnologies i la digitalització han generat noves maneres de rebre i donar informació. Entre els més joves han sorgit noves preferències de consum, que demanen una gratificació instantània. Twitter, Instagram o TikTok s'han convertit en referents informatius per la seva facilitat d'accés i el seu format breu i audiovisual.
"Les noves generacions tenen una nova manera de comunicar-se, nous codis, i cal saber connectar-hi amb els llenguatges propis" assegura Carles Llorens, doctor en comunicació audiovisual i vicedegà de la Facultat de Ciències de la Comunicació. D'una banda, els mitjans tradicionals de Catalunya tenen presència activa a xarxes com Instagram i Twitter. D'altra banda, les ràdios catalanes de més abast ja fa temps que han apostat fort per les xarxes socials, els formats de ràdio en directe amb imatge i els podcasts, una fórmula d’informació i entreteniment que cada cop guanya més terreny.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari