La pandèmia i la guerra d'Ucraïna han ocupat darrerament l'agenda mediàtica dels mitjans. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, el periodista Albert Malla respon el perquè hi ha una baixada d'interès en les notícies i quin paper hi juguen les xarxes socials.
El Reuters Institute posa nota cada any a la situació del periodisme en el món a través de l'estudi Digital News Report. En la seva onzena edició, s'ha entrevistat poc més de 90.000 persones de quaranta-sis països diferents. Els resultats d'enguany són preocupants perquè conclou que cada vegada hi ha menys interès, menys confiança i més evasió per a les notícies.
“La pandèmia i la guerra augmenten l’estrès i això ens pot arribar a generar ansietat. Conec diversos casos de persones que han estat una temporada sense consumir notícies i no tenen ansietat” comenta Juan Manuel García López, director de l’Institut Europeu de Ciències del Comportament. Tot i que al principi de la pandèmia, el març de 2020, va haver-hi un increment exponencial en interessar-se sobre aquesta temàtica, la gran majoria ha acabat tenint fatiga informativa. La informació s’ha convertit en un bé preuat en aquests temps d’incertesa i el periodista ha de saber quina és la funció que li pertoca en tot moment.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari