El periodisme evoluciona en funció de cada moment històric. Després de llargs anys de premsa escrita, de ràdio i de televisió, apareix la revolució d'Internet i, amb ella, les xarxes socials. El periodisme va trigar poc a dir la seva en aquest espai i els mitjans de comunicació van fer el seu lloc a Facebook, Twitter, YouTube i Instagram.
Amb els anys han sorgit mitjans que exclusivament actuen a les xarxes socials. 433, es.decirdiario, o Jijantes són un dels exemples que s'han convertit en referents. A tot això, se'ls sumen unes xifres molt altes que diversos mitjans no assoleixen. Gerard Romero, periodista de Vilanova i la Geltrú, va posar tots els seus esforços amb Jijantes. El seu canal de Twitch està format per cinc persones i el ritme de treball és de 24/7 i, per conseqüència, poques vacances. Un altre exemple és Relevo. Va néixer el passat maig i ja acumula centenars de milers de seguidors entre els seus comptes.
El Digital News Report, del Reuters Institute de la Universitat d’Oxford, ha afirmat que els menors de trenta anys no accedeixen als mitjans directament, sinó que prioritzen les xarxes socials. A més, aquest estudi també ha comunicat que les generacions més joves prefereixen plataformes més visuals per informar-se, com Instagram o TikTok.
La comunitat és el primer que crida l'atenció d'aquests mitjans. Tenir usuaris que consumeixin la teva informació i que sentin que formen part del projecte. “La comunitat se sent molt partícip, la gent se sent molt identificada. Algú que dona una informació, una fotografia d’algun protagonista i després allò s’utilitza i el fa sentir important”, comenta Gerard Romero.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari