El consum de productes sonors està més viu que mai, tot i la ràpida evolució de les noves tecnologies i del gran ventall de plataformes de què disposem els consumidors. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, la periodista Gemma Bufias relata com cada vegada més les marques utilitzen el pòdcast en la seva estratègia de màrqueting.
El pòdcast es va disparar a causa de la pandèmia de la Covid-19 i es va convertir en un format molt atractiu per a les marques i les empreses.“El concepte de pòdcast genera molta confusió per motius tècnics i culturals. Tècnicament, un pòdcast és l’ús de determinada tecnologia en què l’usuari es pot subscriure i escoltar, en línia, els àudios”, afirma Xavier de Gispert i Zegrí, director gerent de Tarragona Ràdio. L’origen del mot és fruit de la combinació d’iPod i broadcast; feia referència a les peces d’àudio que van sorgir alhora que apareixia la música digital.
En els pòdcasts corporatius els temes que es tracten són els propis de l’empresa en qüestió: dels executius que la conformen, dels productes que ven, dels serveis que ofereix, dels seus valors. Avui dia, moltes empreses han evolucionat la seva estratègia comunicativa cap aquests nous productes, que són els pòdcasts corporatius. Ara, el pòdcast forma part de la seva estratègia de màrqueting i, en molts casos, és una manera d’arribar al seu buyer persona.
Ignacio Bernabeu, CEO de la productora independent “La fábrica de podcast”, afirma: "Un pòdcast corporatiu no té com a objectiu vendre res i assegura que el primer que una empresa cal que es pregunti abans de fer un pòdcast és saber quin objectiu té".
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari