Un dels principals maldecaps de les xarxes socials és com reduir el nombre de desinformacions que es difonen a través d'elles. Per això s'implementen certes mesures per fer-hi front.
L'empresa Meta, propietària de Facebook i Instagram, ha prohibit monetitzar aquells comptes considerats maliciosos que difonen informacions falses. Twitter també penalitza davant d'un contingut fals. Així com ho fa Meta, Twitter també detecta les notícies enganyoses i actua de dues maneres possibles: adjuntar el desmentiment o eliminar-lo.
Lorenzo Marini, fundador de Verificat, afirma que les desinformacions tenen dos objectius: arribar a moltes persones i treure'n un benefici econòmic.
Un dels problemes principals és que la majoria de les mesures s'implementen un cop s'han publicat els continguts enganyosos, que tenen un abast més elevat que el desmentiment posterior.
Simona Levi, activista digital i fundadora de Xnet, recorda que els missatges falsos no només corren per les xarxes socials, sinó que també ho fan entre els mitjans de comunicació tradicionals, i subratlla que els principals compradors, fabricadors i difusors d'aquests continguts són els partits polítics.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari