Als estudiants catalans de quinze anys que aquesta primavera han realitzat les proves de l’estudi PISA 2018, se’ls avalua la capacitat de determinar la veracitat o falsedat d’una informació. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, Ferran Lalueza ens dona les 10 preguntes que ens hem de fer per valorar la fiabilitat de les informacions.
Qui es dedica a elaborar i fer circular informacions fictícies, parcials o esbiaixades, com si fossin notícies veraces, no ens està influint o persuadint de manera legítima, sinó que ens està manipulant. És per això que la capacitat de discernir informacions reals de les falses constitueix un factor crític per al bon funcionament de qualsevol societat democràtica i hauria de garantir-se el seu assoliment tant en menors com en ciutadans adults. A més, aquesta capacitació hauria d’actualitzar-se sistemàticament i continuada per fer front al dinamisme amb què evolucionen les eines i plataformes comunicatives que tenim al nostre abast.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari