Youtube compta amb més de mil milions d’usuaris que visualitzen una mitjana de mil milions d’hores diàries. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, Marta Alemany ens descobreix l'èxit de la xarxa social i la seva relació amb el periodisme.
La necessitat d’atraure l’atenció, retenir els usuaris i aconseguir subscriptors fan pensar, però, que realitzar clips informatius seriosos és inviable. O almenys això és el que opina Ramón Salaverría. “Per a tenir realment un tractament periodístic complet els hi falta, a tots els vídeos, una major contextualització: per què ha passat el que s’explica? Quines són les causes? I les conseqüències? Com i a qui afecta?
Tenint en compte el gran ús i tràfic de la plataforma, és evident que tot tipus de mitjans de comunicació no han volgut perdre l’oportunitat d’agafar un pessic d’aquestes cerques de milions d’usuaris. La gran majoria d’ells allotja als seus canals petites peces que resumeixen les notícies destacades del mes o clips del que han mostrat per televisió, com la BBC o Associated Press.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari