La ultradreta dirigida per Giorgia Meloni aconsegueix la victòria per primera vegada en unes eleccions a Itàlia. Meloni s'ha guanyat el públic amb un discurs populista, racista, xenòfob i homòfob. Però, si la vencedora no hagués conquistat els mitjans de comunicació, hauria obtingut els mateixos resultats?
Des del Col·legi de Periodistes s'expressen de la mateixa manera. "Nosaltres sempre hem apostat pel que sabem fer: periodisme. S'ha d'informar, però de manera crítica i intentant evidenciar, com s'hauria de fer amb qualsevol partit, de les falsedats. S'ha de cobrir de manera molt preparada i poder qüestionar i contrastar informació. Fer periodisme amb majúscules".
Tanmateix, Luis Ayllón, portaveu de l'Associació de Premsa de Madrid, afirma que "un periodista no pot decidir no cobrir cert acte perquè li sembla molt perillós. El que ha de fer és cobrir la informació i deixar que siguin els mateixos lectors els que treguin les seves pròpies conclusions". També assegura que el paper d'un periodista no és vetar uns partits polítics, fet que sovint sí que succeeix a la inversa, i afegeix que "si parlem de llibertat d'expressió, no podem ser nosaltres els primers que la restringim".
Avui en dia la gent creu en les xarxes socials molt més sovint que en periodisme. Francesco Rodella, actualment corresponsal italià per l'agència de notícies ANSA a Madrid, considera que les xarxes són una "ingenuïtat col·lectiva" a l'enamorament que tots vam tenir quan l'accés a Internet i a les xarxes socials aparegué de manera massiva. El corresponsal conclou que hi ha subjectes interessats a crear i escampar notícies falses de forma deliberada per les xarxes.
Per això, el Col·legi de Periodistes organitza cursos per a joves a on, des de la mateixa aula, se'ls hi ensenya com informar-se, contrastar informació i a quina font acudir. Els hi proposen una dieta comunicativa, informativa i saludable.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari