Els tertulians van parlar dels inicis de cadascun dels seus mitjans al territori, mentre que Jordi Pazos, un pioner al nostre territori d'aquest mitjà, va ser càmera, realitzador, presentador, editor… de Canal 21, la segona televisió local que va començar a emetre al territori l’any 1988 -tres anys abans ho havia fet Tortosa televisió-, va parlar del naixement d’aquest mitjà al territori. Pazos va remarcar el fet que les televisions ebrenques van ser pioneres i exportadores de projectes “gràcies a les iniciatives privades vam teixir el futur del que és ara aquest mitjà”, va afirmar. Un mitjà que tots van coincidir en assenyalar que neix per retransmetre festes però que amb el pas dels anys “amb moltes hores de dedicació, autoformació i mitjans molt precaris va anar evolucionant a emissions regulars” i ja és un model consolidat que crea els seus propis programes i informatius, “tot i que la gent, per desconeixement, encara pense en aquests mitjans com mitjans de festes. Qui s’apropa i ens coneix ja té un punt de referència”, va apuntar Susanna Cases.
També va haver moments per a fer autocrítica “abans tothom volia sortir a la tele, et venien a buscar i ara no et volen ni veure, alguna cosa ha passat”. En un altre sentit s’hi va apuntar que a les Terres de l’Ebre “falta voluntat de cooperació” i entesa entre els mitjans audiovisuals que no propicien, per exemple, un projecte robust com és el cas de la televisió pública de Tarragona, TAC12, com tampoc han sabut posar-se d’acord els polítics per aconseguir la televisió pública ebrenca. En un altre moment de la tertúlia es va valorar que el periodista ha de ser valent i, tot i les possibles pressions, i trobar l’equilibri entre la llibertat de premsa i les necessitats empresarials “s’han de marcar línies vermelles que no es poden traspassar” i també es va reclamar un esforç per part dels empresaris i dels poders polítics «perquè entenguen el treball periodístic». No va faltar tampoc la reclamació de més mitjans econòmics i de personal, aquesta mancança fa que els mitjans locals no puguen treballar al cent per cent de professionalitat, amb temps per elaborar, contrastar... tots els seus continguts.
Finalment, tots els tertulians van coincidir en assenyalar el gran futur que tenen els mitjans locals per sobre dels generalistes “hi ha un interès i un consum en voler saber allò que passa a casa teua, en la informació més propera, que va en augment”. Els professionals de la comunicació es van mostrar molt esperançats “la manera de consumir canviarà, seran vídeos sota demanda, programes a la carta, però la manera de produir no canviarà”. A més, davant l’allau d’informació que es penja a les xarxes socials, els periodistes «sempre seran necessaris per a contrastar notícies, per a produir-les», per assegurar informació veraç davant l’allau de les fake news i de la informació ràpida i sense elaborar.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari