Des del 20 de setembre, tots els col·legiats i col·legiades que comercialitzin béns o prestin serveis directament o com a intermediaris a les persones consumidores, hauran de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia.
Així es desprèn del
Decret 121/2013 publicat al DOGC el passat 28 de febrer, i que estableix l’obligació de tots els professionals col·legiats de disposar i facilitar aquests fulls de queixa, reclamació i denúncia als consumidors del servei professional. Aquest decret no afecta els professionals que treballin per a d’altres empresaris o professionals, siguin aquests una persona física o jurídica.
D’entre les obligacions que estableix el Decret als professionals col·legiats hi ha l’exhibició d’un cartell advertint de l’existència dels fulls oficials, l’obligació de posar-los a disposició dels usuaris i la responsabilitat de tramitar-los, sigui donant resposta o bé tramitant-los a l’organisme corresponent.
Al resum del decret que us adjuntem en format PDF, es poden consultar les diferents tipologies i distingir clarament el que es considera una queixa, reclamació o denúncia, i s’estableixen també les infraccions i sancions per als professionals que incompleixin l’obligació d’aquest decret que s’aplicarà de manera global a tots els col·legis professionals. Al mateix decret es pot descarregar un model de
cartell estàndard i
còpia dels fulls oficials.
Si teniu qualsevol dubte, podeu adreçar-vos directament al col·legi a través del correu
contacte@periodistes.org
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari