La seu del Col•legi de Periodistes de Catalunya a Tarragona ha acollit aquest matí la presentació del grup Diaris Digitals de Catalunya.
En la seva fundació, el grup està format per Reus Digital, Eix Diari, Tarragona 21, Revista de Cambrils, l'edició del Camp de Tarragona de Surtdecasa i l'esportiu Camp d'Esports, i oberta a la incorporació d'altres mitjans de comunicació digitals a partir de la seva presentació pública.
Els diaris digitals promotors d'aquesta iniciativa han elaborat un Manifest Fundacional basat en la transformació del sector en els darrers anys i que reivindica les singularitats dels mitjans i el reconeixement dels seus professionals.
"Els mitjans adherits al grup Diaris Digitals de Catalunya compartim unes característiques similars en relació a les nostres estructures empresarials, el nostre compromís editorial i de servei públic i, evidentment, la nostra relació amb la tecnologia. La indústria de la comunicació porta un dècada estudiant i analitzant l’impacte de les TIC i d’Internet al temps que els nostres diaris lluiten per reinventar-se cada dia i aprofiten totes les oportunitats que la tecnologia, Internet i les xarxes socials ens donen per fer un nou periodisme sense renunciar a les nostres velles responsabilitats", destaquen.
Afegeixen que "Internet ha estat l’únic mitjà que ha augmentat la inversió publicitària en els últims anys, però aquest augment global de la inversió publicitària a la xarxa no s’ha traslladat als diaris digitals locals o territorials". "No estem satisfets del tracte que està rebent la nostra audiència, i no volem conformar-nos amb que la publicitat institucional i de les grans empreses arribi a la nostra audiència mitjançant campanyes de Google. No ens conformem perquè, ara més que mai, els nostres lectors són els líders d’opinió i els diaris digitals són els primers mitjans en comunicar les notícies, liderant l’agenda comunicativa, política, social, cultural i esportiva dels nostres territoris".
El grup de Diaris Digitals neix, en la seva fundació, amb una audiència global de més de 120.000 usuaris únics al mes i amb la voluntat d'intercanviar continguts entre els diaris, promoure la creació de nous continguts digitals que fomentin la participació en els nostres i crear estratègies publicitàries conjuntes. "Junts farem més força i junts construirem audiències més grans", asseguren.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari