El Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Comissió Europea fan balanç de la darrera edició del programa "Premsa a les Escoles", una iniciativa impulsada des de 2009 i que els dos darrers anys fan conjuntament les dues institucions. Aquest programa ofereix formació específica per a l’alumnat d’educació secundària obligatòria, per ajudar-los a reflexionar i consumir una dieta mediàtica més saludable.
En les darreres dues edicions, el programa s’ha estès per tot el territori, amb un total de 100 tallers programats entre el curs 2023/24 i el primer trimestre del curs 2024/25. Fins avui, 64 periodistes col·legiats han rebut una formació especialitzada per impartir els tallers i traslladar el Codi Deontològic de la professió periodística a infants i joves.
Els tallers, pràctics i participatius, tracten aspectes com la diferència entre mitjans i canals de comunicació, la importància de la informació veraç i contrastada, així com eines per a la verificació de fonts i el debat de reptes actuals com pot ser la intel·ligència artificial.
En aquesta edició, han participat més de 3.200 alumnes de 49 escoles i instituts de Catalunya. El programa ha tingut una valoració molt positiva per part dels centres educatius, amb una puntuació global de 9/10.
Els periodistes també han compartit amb els estudiants i professors la pàgina web http://www.educaciomediatica.cat on poden accedir a recursos com “El Polígraf”. Aquesta iniciativa interactiva posa a la seva disposició dos qüestionaris per posar-se a prova i comprovar el coneixement treballat a les aules. Actualment, hi poden trobar “Realitat o IA?” i “Desmuntant la desinformació: Prepara't per al gran any electoral”, però està previst anunciar noves versions durant la jornada "Desinformació i IA" que se celebrarà el pròxim 24 d’octubre a la Biblioteca Montserrat Abelló de Barcelona.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari