En els darrers dies, molts mitjans de comunicació s’han unit a BlueSky, una xarxa social fundada per Jack Dorsey, el creador de Twitter. BlueSky ha aconseguit més de 20 milions d’usuaris, un èxit remarcable per a una plataforma que es va llançar l'any 2019. Mitjans com The Guardian i La Vanguardia han anunciat la seva marxa de X (abans coneguda com a Twitter), un moviment que reflecteix el canvi en la dinàmica digital després de la compra de Twitter per part d'Elon Musk.
Des de l’adquisició de Twitter per part de Musk, molts usuaris han buscat alternatives a la plataforma, amb BlueSky com una de les opcions preferides. Aquesta tendència es va intensificar després que Musk es comprometés amb la campanya presidencial de Donald Trump, fet que va generar inquietud entre diversos usuaris i mitjans. A més de The Guardian, altres publicacions també han migrat a BlueSky.
Twitter, des de l'adquisició per part de Musk, ha estat objecte de crítiques per l'augment de continguts relacionats amb l'extrema dreta, les teories de la conspiració i altres temes polèmics. En aquest sentit, molts usuaris han expressat el seu malestar amb l’evolució de la plataforma. En canvi, BlueSky intenta evitar aquestes problemàtiques i ofereix una alternativa amb una estructura parcialment descentralitzada i una política de verificació més transparent.
Tot i que BlueSky continua guanyant adeptes, molts encara consideren Twitter com una plataforma clau per al discurs polític i social. Així, tot i les crítiques que rep Twitter, alguns usuaris opten per mantenir la seva presència a ambdues plataformes, aprofitant les característiques positives de BlueSky mentre continuen participant en converses importants a Twitter. El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha començat a publicar alguns dels seus continguts a BlueSky.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari