Ahir dimarts va presentar-se la quarta edició de l'Anuari Mèdia Cat, l'observatori que analitza críticament els mitjans de comunicació, amb una nova selecció dels temes silenciats o que no han merescut prou la seva atenció
L’ Anuari Mèdia.cat és una iniciativa del Grup de Periodistes Ramon Barnils amb el suport de la Fundació Catalunya. L’Anuari inclou en la seva quarta edició un total de quinze reportatges sobre temes que durant l’any 2013 no van tenir una cobertura destacada en els mitjans de comunicació dels Països Catalans. És un projecte de periodisme d’investigació finançat amb crowdfunding que enguany ha rebut el suport de 438 micromecenes. També compta amb el suport del Col·legi de Periodistes i de les facultats de periodisme de la UAB, UPF, URL, UV, Uvic i UdL, els estudiants de les quals han realitzat alguns dels reportatges d’investigació inclosos en l’edició d’enguany. La vesió impresa de l’Anuari es distribuirà a llibreries gràcies a l’editorial Pol·len, i també se’n podrà descarregar la versió digital en format PDF o EPUB.
Roger Palà, coordinador de l’Anuari Mèdia.cat al costat de Sergi Picazo, considera que el d’enguany “és l’Anuari del que estem més satisfets a nivell periodístic i d’implicació de l’audiència i els micromecenes”. Palà destaca especialment que el projecte, gràcies a la col·laboració amb sis facultats de periodisme, hagi comptat amb la participació d’estudiants de periodisme, trencant així “el mur generacional existent en la professió a Catalunya”. “Els periodistes més joves gairebé no disposen d’oportunitats en els mitjans i regna el desànim entre les noves generacions. Per nosaltres és un motiu d’orgull que el reportatge d’obertura d’aquest any l’hagi escrit Núria Vilà, una periodista nascuda el 1992″.
La Degana del Col·legi de Periodistes, Neus Bonet, va donar la benvinguda a l'acte tot recordant que des del Col·legi "defensem que cal més que mai un periodisme reflexiu i sense silencis que ens permeti entendre la nostra realitat social". Neus Bonet va afegir que defensem "la funció social i democràtica del nostre ofici per ajudar els ciutadans a interpretar la realitat, oferint-los claus i coneixements que els permetin avançar com a societat més crítica i sòlida".
En l’Anuari també destaca el treball infogràfic i de recopilació i anàlisi de dades. “Ara està molt de moda parlar de periodisme de dades, però la veritat és que no creiem que hi hagi hagut mai cap periodisme possible sense dades”.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari