La gamificació o ludificació dels continguts periodístics busca apropar-se a la realitat d’una manera més atractiva i arribar a una audiència més jove.
La revista Capçalera analitza, en el seu últim número de setembre que haureu rebut a casa aquest dies, com l’abundància d’informació en l’entorn digital, la competència amb altres empreses no purament periodístiques i la voluntat d’atraure nous lectors han portat algunes capçaleres de referència a ludificar les notícies. És a dir, a introduir elements del joc en la producció dels continguts per explicar l’actualitat. Captar l’atenció i aconseguir implicar les persones en temes d’interès públic són els principals avantatges d’aquesta tendència que arriba dels Estats Units.
El Centre de Formació del Col·legi de Periodistes també ofereix un Taller d’Introducció a la gamificació els dies 30 de setembre i 7 d’octubre, repartit en dues sessions de 4 hores, de 15.30h a 19.30h, per ensenyar tècniques i sectors on es pot aplicar la gamificació, mostrar casos d’èxit i convidar els assistents a dissenyar un joc nou amb uns objectius concrets de comunicació, participació i fidelització.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari