El periodista Francesc Garriga (Súria, 1983), actual corresponsal de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals als Estats Units, va rebre el Premi Periodista de l'Any. Garriga no va poder recollir el premi presencialment, ho va fer el seu germà Albert, però sí que va agrair el guardó a través d'un vídeo des d'Oklahoma. Va subratllar que “és un reconeixement inigualable perquè el concedeixen els companys de professió i em servirà per no oblidar aquest any”.
El premi reconeix la tasca de Garriga al llarg de l'any 2024, que ha marcat la seva carrera, tal com ell ha reconegut. Un any en què ha publicat el llibre ‘A Washington amb paracaigudes’ (Edicions 62), on explica la seva aventura americana com a corresponsal en què, entre molts d'altres, ha cobert un gran esdeveniment com són les eleccions i, l'estiu passat, va presentar ‘El Matí de Catalunya Ràdio’.
El Premi Trajectòria va ser ex aequo, per als periodistes Miquel Macià, fundador d'Osona.com i exdirector de Nació Digital, un dels pioners del periodisme digital a Catalunya, i Jordi Molet, director general del 9Nou durant 29 anys i conseller delegat del Diari de Girona, Regió7 i del Setmanari Empordà.
El guardó ha reconegut la seva dilatada trajectòria en el sector de la premsa i la comunicació i, especialment, per la seva valenta aposta pel periodisme digital i de proximitat en un món cada vegada més globalitzat, en què cal lluitar a diari contra la desinformació i les 'fake news' a internet.
Miquel Macià va agrair el premi i va assegurar que, per a ell, “el periodisme és i ha estat un estil de vida, més que una simple professió”. Macià va afegir també que “el periodisme és un compromís amb el poble i la veritat, i d'això no te'n jubiles mai”. Per la seva banda, Jordi Molet va compartir els premis amb els companys amb qui ha coincidit durant la seva trajectòria i es va desfer en elogis cap al periodisme: “És una meravellosa professió que permet estar en contacte amb molta gent, observar els fets i comprovar que no sempre tot és blanc o negre, que hi ha matisos i que el bon periodisme ha de saber explicar”.
Reconeixement als 90 anys del setmanari Torelló
El Premi a la Iniciativa periodística local ha estat per al setmanari Torelló que ha complert 90 anys. És un dels més antics de la comarca d'Osona, ja la seva primera edició data del 3 d'agost de l'any 1934, en plena Segona República espanyola.
Elisabet Soldevila, directora del mitjà, va remarcar la trajectòria del setmanari i va recordar les persones que han precedit la fornada actual: “Som hereus de la feina dels d'abans”. Soldevila també va agrair als lectors la confiança: “Són ells els que garanteixen la nostra continuïtat i ens esperonen”.
Jesús Sagués, ovacionat, rep el Premi Plata
El Premi Plata ha estat per al periodista Jesús Sagués, responsable de Comunicació de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central des de fa gairebé 8 anys. Amb els seus vots, els periodistes de la Catalunya Central han valorat, especialment, el seu tracte amable i professional i la rapidesa amb què dona resposta a les necessitats que li plantegen els professionals de la informació.
Sagués va rebre el premi entre aplaudiments i va agrair un reconeixement que l’emociona: “L’ofici de periodista és una de les feines més boniques i enriquidores que hi ha, i ser reconegut pels companys és una cosa impagable”. Durant el seu discurs, Sagués va fer memòria de les persones amb qui ha compartit moments durant la seva trajectòria i, en especial, a les persones responsables de la comunicació d'administracions, institucions, entitats i empreses de la zona.
Premis amb valor social
Els Premis Batec segueixen la col·laboració amb entitats socials del territori, a qui s'encarrega cada any el disseny i la confecció dels guardons. Enguany els guardons han estat obra dels usuaris de l'Associació Diversitat Funcional d'Osona, que han dissenyat un cor fet amb cubs de fusta que simbolitza l’esforç col·lectiu i l’amor per a un projecte.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari