El News Impact Summit és un espai de debat on periodistes, editors i activistes comparteixen experiències i propostes envers qüestions d'actualitat del sector, com ara de quina manera apropar la informació a l’audiència en l’era de les plataformes, de l’scroll ràpid a Instagram i Facebook, del retweet sense entrar al link o de l’oferta sense límits a Internet. L'edició d'enguany, que s'està celebrant entre els mesos d'octubre i novembre, està organitzada pel Centre Europeu de Periodisme i Google News Initiative i ha dedicat les primeres jornades a explorar noves maneres d’apropar la informació a l’audiència.
La periodista Helena Rodríguez afirma que s’hi ha parlat de TikTok, Instagram, periodisme de dades, models de subscripció, newsletters, engagement o de la participació de l’audiència. A banda, s'han abordat temes com arribar a audiències infrarepresentades, periodisme de solucions i, com no podia ser d’altra manera, de l’efecte de la pandèmia global de la COVID-19 al periodisme digital.
Destaca, entre altres qüestions, la d'acostar la informació als joves a través de nous mecanismes a les xarxes socials, que han esdevingut la clau en la difusió dels continguts periodístics digitals. Els diaris i mitjans estan apostant cada vegada més pel contingut generat específicament per les xarxes de TikTok i Instagram. The Washington Post, Le Monde, Taggeshau, The Telegraph o recentment TV3 ja han fet el pas a TikTok a la cerca de noves i joves audiències. Patrick Weinhold, cap de xarxes socials de Taggeshau, reconeix que “si ignorés una plataforma tan popular, no estaria fent el meu treball, ja que com a mitjà públic tinc per imperatiu legal el deure d’arribar a les audiències per informar-les".
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari