• Reptes comunicatius al tercer sector

    Marc Gavaldà
    -
    11 novembre, 2020

    Si un fet no es comunica, és com si no ha succeït. És per això que les empreses estan posant cada cop més èmfasi sobre les qüestions que envolten la comunicació corporativa, com arribar als mitjans o la presència a les xarxes socials. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Marc Gavaldà ens explica les claus de la comunicació corporativa per a les organitzacions del tercer sector. 

    La relació amb els mitjans i l'organització, entre els principals reptes de comunicació en el Tercer Sector | Foto: Felicia Buitenwerf (Unsplash)

    L’objectiu principal de les organitzacions socials de primer i segon nivell és atendre un sector de la població en risc, com ara jovent extutelat, persones amb diversitat funcional o persones sense llar. És per això que dediquen gran part dels seus esforços a ajudar de la millor manera possible al grup concret al qual atenen i deixen en un segon terme les tasques de comunicació. 

    Durant la darrera dècada les petites i mitjanes empreses han vist la importància i els usos que es poden donar a la comunicació corporativa. El mateix ha passat a les organitzacions del Tercer Sector, que s’han adonat de l’impacte que es pot arribar a generar entre la població. Segons un estudi de la Plataforma de ONG de Acción Social y la Plataforma del Tercer Sector les entitats són cada cop més conscients de la importància que tenen les campanyes de comunicació. Això es reflecteix en el fet que el 57,7% realitzen alguna campanya almenys un cop l’any i  el 39% en realitzen de forma puntual.

    Laura Castro, responsable de comunicació i premsa de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya, afirma que “un repte és aconseguir que la informació social guanyi més pes en els mitjans de comunicació. En moments de crisi social és més factible, però en els últims anys, quan la informació política ha ocupat bona part dels espais informatius, ha estat molt difícil fer-se un forat en l’agenda”. Cal plantejar-se, doncs, quines són les millors estratègies per entrar en l’agenda dels mitjans de comunicació.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.