El març de 2007 naixia una nova plataforma, Twitch. La idea que plantejaven els seus fundadors era un "reality show", càmeres i micros oberts 24/7. Twitch s'ha acabat convertint en la plataforma de streaming més gran del món amb 140 milions d'usuaris actius al mes i 30 milions de visites al dia. Tal va ser l'èxit i la projecció que, set anys més tard, el 2014, Jeff Bezos adquiria la plataforma de streaming per 970 milions de dòlars.
Youtubers i creadors de contingut van sumar-s'hi, i també ho van fer comunicadors i periodistes, com Emilio Doménech, que va obrir-se camí com a informador en aquest canal. Però el món del futbol és el sector periodístic que més èxit ha aconseguit. Un dels casos més mediàtics és el de Gerard Romero, periodista esportiu que va marxar de Rac1 per crear Jijantes TV, el seu canal a Twitch, que ja compta amb més de 700.000 seguidors.
Però a Espanya, Twitch està en hores baixes: l'octubre de 2022 la plataforma va registrar els números més baixos amb 175.287.863 espectadors.
Com una plataforma que tant prometia ha perdut tant seguiment? La informació també viu els últims minuts de la plataforma d'Amazon? La periodista Karen Montero analitza alguns dels factors que estan provocant aquesta davallada.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari