El darrer baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) confirma que la televisió continua sent el mitjà de comunicació preferit dels catalans per informar-se, mentre que Internet ha crescut deu punts en els darrers dos anys. Aquest informe també analitza les possibles diferències entre el consum de mitjans de comunicació segons dades demogràfiques com l’edat, el sexe o el nivell d’ingressos o estudis.
Si s’analitzen les preferències segons l’edat, la ràdio no és jove: tan sols un 20% de la població d’entre 18 i 24 anys escull la ràdio com a mitjà d’informació. En canvi, l'edat que més utilitza Internet per informar-se és dels 18 als 24 anys (76%), baixant fins al 24% per la població de més de 65 anys.
Quant a distincions de sexe, homes i dones trien la televisió com a principal mitjà per informar-se. Les dones prefereixen la televisió un 4% més que els homes, al contrari que Internet, on els homes freguen el 61% i les dones no arriben al 50. Tanmateix, les dones prefereixen les amistats com a fonts d'informació un 4% més que els homes.
Internet supera la televisió com a primera font d'informació; això sí, només en rentes familiars de més de 6000€ mensuals. La televisió continua imperant en la resta de franges d'ingressos, encara que no existeix correlació positiva entre ús de televisió i ingressos, fenomen que sí que es dona amb la ràdio, la premsa i Internet.
Només el 17% dels enquestats que no tenen graduat escolar fan ús d'Internet com a font d'informació. A l'altra punta de l'espectre es troben els qui han adquirit estudis universitaris superiors: quasi el 85% escullen Internet com a font principal d'informació, mentre que són els qui menys miren la televisió. També s'observa èxit de la ràdio entre els graduats universitaris.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari