• L’1-O va canviar els hàbits informatius

    Adrián Caballero
    -
    13 març, 2020

    Després de l’1-O, les preferències dels catalans respecte als mitjans on s’informaven de política van variar sensiblement. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero ens porta el segon número de la sèrie "Com s'informen els catalans". 

    Els menors de 34 anys cada cop s'informen més per Internet, amb un auge de les xarxes socials | Il·lustració: Laura Navarro

    El darrer baròmetre del CEO demostra que, més de dos anys després de l'1-O, alguns dels mitjans que van perdre audiència durant aquella temporada s’estan recuperant, mentre altres tendències s’estan consolidant. Un dels fets més rellevants es troba en l’anàlisi de quins mitjans online prefereixen per informar-se de política. LaVanguardia.com ocupa la primera posició. En segon lloc, trobem que els catalans prefereixen les xarxes socials abans que altres diaris digitals. 

    Si l’actualitat a Catalunya els darrers dos anys i mig ha tingut algun impacte en la televisió ha estat per incrementar encara més el percentatge de catalans que s’informen per TV3. De fet, més d’un 43% valoren la televisió pública catalana com la seva principal opció per informar-se de política. Molt per darrere, està La Sexta (11,5%), quasi empatada amb TVE (11,1%).

    Quant a la ràdio, la informació en català suma el 60,8% de l’audiència mentre que l’emissora en castellà de referència, la Cadena SER, capta l’11% dels qui s’informen per les ones. Tanmateix, el lideratge de RAC1 ha patit alts i baixos. 

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.