El 5 d'agost de 2013, la família Graham anunciava que l'empresa editorial del Washington Post seria adquirida per Jeff Bezos, fundador d'Amazon i un dels homes més rics del món.
El Washington Post va viure el gran moment icònic de la seva història amb l’escàndol del Watergate, però també amb la publicació dels papers del Pentàgon, la guerra oberta amb l’administració de Nixon o la sortida a borsa de la companyia. Però la nissaga Graham va arribar a la seva fi el 2013. L'acord amb Jeff Bezos indicava que l'empresari es convertiria en l'únic propietari del Washington Post per 250 milions de dòlars.
Malgrat que el rol de Bezos com a propietari del mitjà sempre ha estat allunyat de les decisions editorials durant aquests anys, la seva arribada va suposar un punt d'inflexió en la gestió empresarial del Washington Post. Martin Baron, periodista i exeditor del diari entre 2012 i 2021, explica en les seves memòries que l'entrada del milionari a la propietat del diari va comportar una nova visió a la redacció. L'objectiu de Bezos era transformar el Post, fent-lo passar d'una publicació regional a un diari de referència global. Però ho ha aconseguit?
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari