• Conflicte d'interessos

    Francesc Ponsa
    -
    16 novembre, 2023

    L'evolució de la publicitat ha portat a una diversificació dels actors que hi participen i sovint els periodistes també s'han convertit en la cara visible de grans espots publicitaris. Com és el cas de Matías Prats amb Línia Directa o Josep Palau per BBVA, entre una llarga llista de professionals del periodisme.

    La periodista Susanna Griso en un anunci de Pastas Gallo

    Els límits entre periodisme i publicitat han estat sempre delicats i és per això que continua sent un debat ètic candent dintre la professió. El setè criteri del Codi Deontològic especifica clarament la necessitat d’evitar els conflictes d’interessos, “no es poden acceptar mai retribucions o gratificacions de terceres per promoure, orientar o publicar informacions i opinions”.

    L’objectiu de les empreses és clar: comptar amb un periodista és una estratègia de màrqueting exitosa, ja que els professionals de la informació gaudeixen d'una posició avantatjada que els ofereix confiança i credibilitat davant del públic. Per tant, l’audiència confiarà d'una manera més cega en la informació que està rebent. Però aquest és un conflicte d’interessos del qual el Consell de la Informació de Catalunya s’ha posicionat en diverses ocasions argumentant que va en contra del Codi i de l'ètica periodística.  

    El periodista Francesc Ponsa obre de nou el debat amb una reflexió sobre el conflicte d’interessos, qué suposa ser un informador i fer publicitat, tot preguntant-se quina és la fórmula per frenar-ho i a qui li pertoca fer-ho.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.