La gestió de la informació es un àmbit cabdal de la logística. Un escenari que ha passat desapercebut en les Facultats de Comunicació però que pot oferir en els propers anys una interessant sortida professional als llicenciats i graduats en comunicació.
Quan travessem un semàfor ens agrada tenir
informació
sobre el temps que ens queda de llum verda.
Si el meu tren es queda aturat en un túnel, necessitaré
informació sobre el tipus d’avaria i el temps d’espera.
Si enviem una carta certificada, voldré tenir
informació respecte on es troba i si ja ha estat lliurada.
Si la meva empresa contracta un servei de transports de contenidors de Shanghai fins a Barcelona, és útil tenir
informació del lloc on es troba el contenidor i del dia i hora d’arribada a Barcelona.
La qualitat de la informació vinculada a un producte o a un servei incrementa la percepció de qualitat d’aquest producte o servei per part dels consumidors i els usuaris.
La gestió d’aquesta informació té un lògica comunicacional. Es parteix d’un estudi de necessitats i es fa una proposta i aplicació dels llenguatges i els canals més adequats. Una feina que saben i poden fer els periodistes. En aquest curs mirarem d’aprofundir-hi.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari