Dijous 16 de febrer, de 18:30h a 20:30h, el Col·legi de Periodistes organitza una Master Class amb Jesús Conte, per explicar les tècniques que fan servir els lobbistes per incidir en l’opinió pública,a través dels mitjans de comunicació i les xarxes.
Els grups de pressió (lobbies) utilitzen les seves armes de persuasió davant les administracions públiques per tal d’aconseguir que la legislació i la normativa que regula les activitats del seu sector o col·lectiu s’ajustin als seus interessos. Però a més dels poders públics, els lobbies també influeixen i incideixen alhora sobre els mitjans de comunicació per crear un suport social i mediàtic favorable a les seves pretensions.
Els Estats Units i Europa tenen regulat des de fa molts anys el paper dels lobbies, però a Espanya encara no s’ha aconseguit introduir cap mena de control. Catalunya és una excepció, doncs des del 2016 hi ha un Registre de Grups d’Interès de la Generalitat on s’han d’inscriure les empreses, associacions i professionals que mantenen contactes regulars amb funcionaris públics o que volen incidir en les polítiques públiques.
Jesús Conte, expert en el sector dels lobbies, ens il·lustrarà sobre les tècniques que s’utilitzen, amb exemples concrets de campanyes de pressió de sectors regulats, de consum, comerç, medi ambient, etc.
Cal inscripció prèvia a través de la web del Col·legi per poder assistir a aquesta master class.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari