Ara que la guerra a Ucraïna ocupa poc espai als informatius, alguns recorden encara la de Bòsnia, que va esclatar al 1992 també al cor d'Europa. Aleshores, a Catalunya també vam acollir refugiats d'aquell desastre: famílies senceres que fugien de l'horror de les bombes. La família Minic en va ser una: Boban, el pare, era periodista a Ràdio Sarajevo. I tot i que la seva dona, Dina, i els seus fills -que aleshores tenien un i quatre anys- van marxar al cap de poc d'uns mesos de començar la guerra per instal·lar-se a l'Escala, Boban va decidir quedar-se per distreure cada nit els oients amb el seu programa de ràdio. S'hi va estar fins al desembre del 1994, quan va haver de marxar del seu país per pràcticament no tornar-hi mai més.
Ara, l'Ajuntament de l'Escala, amb la col·laboració de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes, homenatja Boban i Dina Minic coincidint amb els 30 anys que fa que van arribar al poble i que va acabar la guerra de Bòsnia, i amb els 20 anys des que Boban va rebre el Premi Liberpress. L'acte tindrà lloc el dissabte 29 de març, a les 12 del migdia, a l'Alfolí de la Sal, i serà conduït per l'historiador Rafel Bruguera, que era l'alcalde de l'Escala quan hi van arribar els Minic.
En l'acte es projectaran imatges de la guerra de Bòsnia, de Sarajevo i de la campanya solidària que es va fer a l'Escala en aquell moment, i també s'hi podrà veure el tràiler del documental Good Night Sarajevo (2014), que recull la història de la batalla sense fusell que cada nit protagonitzava Boban davant del seu micròfon. En l'homenatge hi participaran també el periodista Enric Matarrodona, que aleshores era el president de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes; Edu Marín, director i guionista, juntament amb Olivier Algora, de Good Night Sarajevo; Carles Fernández Giua, director de la companyia teatral La conquesta del Pol Sud, amb qui Boban Minic va crear l 'obra de teatre Mivion (Radio Sarajevo), que es va estrenar fa uns mesos; i l'alcalde de l'Escala, Josep Bofill.
Després del lliurament d'una placa commemorativa a la família Minic, s'oferirà una copa de cava al pati de l'Alfolí de la Sal. L'acte és obert, però cal confirmar assistència a alcaldia@lescala.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari