El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) ha resolt que la periodista de TV3, Helena Garcia Melero, ha infringit el criteri 7 del Codi Deontològic en protagonitzar una campanya publicitària emesa per la cadena pública. La resolució respon a una queixa que aporta com a prova un vídeo de l’anunci en qüestió, emès el 8 de juliol de 2024 durant el prime time.
La campanya publicitària, on la periodista anunciava unes hamburgueses de la marca Pujols, té una durada de 44 segons i es va emetre immediatament després del Telenotícies Vespre. Segons el CIC, posa en risc la credibilitat de la senyora Garcia Melero com a professional de la informació i contravé els principis d’imparcialitat i independència del codi ètic.
En la seva resolució, el CIC insta a 3cat a revisar les normes internes que regulen la participació dels seus periodistes en projectes publicitaris. Aquesta recomanació busca evitar situacions que puguin crear dubtes sobre la integritat de la informació i protegir la confiança dels espectadors en els mitjans públics.
El debat sobre els límits entre la publicitat i la informació no és nou, però aquest cas posa de manifest la necessitat d’establir criteris més clars i restrictius. El CIC recorda que la independència informativa és un valor essencial per al bon exercici del periodisme, especialment en mitjans públics.
CONSULTA LA RESOLUCIÓ SENCERA
Si creus que un mitjà de comunicació o periodista ha vulnerat algun dels principis del Codi Deontològic de la professió periodística, presenta la teva queixa al Consell de la Informació de Catalunya.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari