• InCom-UAB presenta la darrera edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022

    7 novembre, 2023

    El proper divendres 17 de novembre a les 12 hores, l'Institut de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom UAB) presentarà la dotzena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya, una obra col·lectiva que estudia i analitza l'escenari de la informació i la comunicació, en aquest cas en el bienni 2021-2022. Entrada lliure.

    Més d’una dècada d’anàlisi de la comunicació a Catalunya, les diferents edicions publicades
    Font:
    InCom-UAB

    La presentació se celebrarà a la seu del Col·legi de Periodistes de Barcelona (Rambla de Cataluya, 10) i comptarà amb la presència de dos dels membres de l'equip d'investigació, Bernat López i Lluiz Peres, com també el director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Jordi del Río, la directora de l'Institut, Amparo Huertas, i el degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Enric Marín. L'acte estarà presidit pel degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, i la clausura anirà a càrrec de Maria José Recoder, membre de la Junta de govern i responsable del grup de treball d'Educació Mediàtica i Universitats. 

    L’Informe de la comunicació a Catalunya és una publicació biennal que ofereix una descripció actualitzada i una anàlisi aprofundida i plural dels diversos camps que configuren el sector de la comunicació a Catalunya, que s’ha consolidat com un referent pels investigadors, acadèmics, professionals i responsables de les polítiques de comunicació del nostre país. En la primera part inclou una anàlisi del marc general pel que fa a les polítiques de comunicació, l'economia i el finançament, i, en segon lloc, un estudi sobre els mitjans i el sector, incloent-hi la premsa, la ràdio, la televisió i les plataformes audiovisuals, el cinema, el llibre, la música i el videojoc. Per acabar, conclou amb els futurs reptes com la joventut, la infantesa i els mitjans, el canvi climàtic i el paper dels mitjans públics.

    Aquest treball és una eina essencial per comprendre l'evolució del paisatge comunicatiu a Catalunya. Des de la seva primera edició, publicada l'any 2000, són moltes les transformacions que el sector ha viscut i que obliguen a una contínua revisió dels continguts a tractar així com el seguiment permanent de com des de la recerca s'està contribuint a comprendre aquesta realitat.

     

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.