• Tendències i prediccions del periodisme, mitjans i tecnologia pel 2023

    11 gener, 2023

    L'estudi dirigit pel periodista Nic Newman preveu un any econòmicament difícil, però que també podria provocar més innovació. Els avenços en intel·ligència artificial replantejaran el futur del periodisme. 

    El Reuters Institute for the Study of Jurnalism publica l’estudi “Journalism, media, and technology trends and predictions 2023” sobre les tendències que marcaran el periodisme l’any 2023.
    Font:
    Reuters Institute for the Study of Journalism

    El Reuters Institute for the Study of Jurnalism publica l’estudi “Journalism, media, and technology trends and predictions 2023” sobre les tendències que marcaran el periodisme l’any 2023. La sostenibilitat d’alguns mitjans de comunicació és una de les majors preocupacions, en un context d’inflació i reducció de costos de moltes famílies. La invasió de Rússia, l’impacte de l’escalfament global i les seqüeles de la COVID-19 han provocat por i incertesa en la població actual, fet que ha provocat que moltes persones evitin el consum de notícies.  

    L’enquesta ha estat contestada per 303 editors de notícies de 53 països. A continuació, resumim les principals conclusions:

    • Menys de la meitat dels editors enquestats se senten segurs de les seves perspectives de negoci. La majoria continuarà apostant per les subscripcions i el 68% espera un cert creixement dels ingressos a través dels lectors.
    • El 80% dels enquestats diu que les subscripcions seran una de les seves fonts d’ingressos més importants, per davant de la publicitat display i de la publicitat nativa.
    • El 72% està preocupat per la fatiga de l’audiència a l'hora de consumir notícies. Un 58% afirma que el seu trànsit online ha disminuït o no ha canviat.
    • La majoria té previst publicar més explicacions (94%) i continguts en format de preguntes i respostes (87%) per fer front a la fatiga informativa. Altres treballaran el periodisme de solucions i elaboraran històries inspiradores.
    • Els líders tenen previst augmentar la seva cobertura sobre el canvi climàtic. Gairebé la meitat dels enquestats diuen que han creat un equip especialitzat (49%) i un terç ha contractat més personal (31%).
    • Els editors de notícies tenen previst invertir  més en plataformes visuals com ara Instagram i TikTok. A més, prestaran molta més atenció a les xarxes utilitzades pel públic més jove durant l'any que ve.
    • Amb la nova direcció d'Elon Musk a Twitter, molts periodistes creuen que la possible pèrdua o debilitament de la xarxa afectarà negativament el sector. LinkedIn s'ha convertit en l'alternativa més popular.
    • La majoria dels enquestats dedicaran més recursos en la creació de pòdcasts (72%) i en els butlletins de correu electrònic (69%). Aquests dos canals han demostrat ser efectius per fidelitzar lectors.
    • Les empreses de mitjans estan integrant la intel·ligència artificial als seus productes per crear experiències més personalitzades. El 28% afirma que ara és una part habitual de les seves activitats, i un 39% més experimenta en aquesta àrea.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.