Les campanyes publicitàries de les empreses estan cada vegada més relacionades en la transmissió de valors sobre temes com el feminisme, l'emergència climàtica o el racisme. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Francesc Ponsa planteja com el Social Brànding aporta valor a la marca a través del compromís social.
El Social Brànding o el Màrqueting amb causa és el posicionament d'una marca sobre un tema social o una determinada causa. Les marques s'han adonat que és rendible i últimament han orientat les seves campanyes a la transmissió de valors en relació amb temes com la COVID-19, el feminisme o el racisme. L'objectiu és que el client se senti identificat amb la causa per guanyar diferenciació.
“Qualsevol marca que vulgui comunicar uns valors socials que no vagin en línia amb la seva responsabilitat social corporativa seria un fracàs. Cal ser molt prudent i comunicar només allò que realment està a l’ADN de les marques" adverteix Mireia Montaña, professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC. El consumidor connecta amb les marques que s’alineen amb els seus valors, però també detesta l’oportunisme, el postureig i la mentida. No tot s’hi val en el Social Brànding. La societat exigeix un compromís autèntic i ferm.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari