Les plataformes de streaming estan canviant els hàbits de consum musical de moltes persones, sobretot dels joves. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Francesc Ponsa analitza la situació de la radiofórmula i què poden oferir les emissores per seguir endavant.
Gairebé la meitat dels espanyols escolta música en streaming, segons la primera onada del 2021 de l'Estudi General de Mitjans (EGM). La xifra augmenta entre la gent jove, ja que un 73% de persones entre catorze i vint-i-quatre anys utilitzen plataformes de streaming musicals com Spotifiy. Aquesta tendència coincideix amb la sagnia d'oients de cadenes com Cadena DIAL o Europa FM que han perdut el 25% del seu públic.
“S’ha produït una adultització del consum i primen els formats adults tipus classic rock, música contemporània per adults, quaranta principals, etc. En aquests moments la ràdio musical l’aguanta el públic adult” assegura Josep Maria Martí, director de l'Observatori de la Ràdio a Catalunya. Les plataformes tecnològiques busquen la personalització amb la creació de playlists a través de la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic amb algorismes intuïtius. Per la seva part, les ràdios musicals es basen en la prescripció i el filtre humà.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari