Al març la televisió en obert a Espanya va aconseguir el major consum des de 1992. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero ens explica com els programes d'entreteniment han jugat un paper clau durant el confinament.
Des de l’inici de l’estat d’alarma a Espanya, el passat 14 de març, la programació de la televisió es va veure completament afectada. No només es van veure molts periodistes informant des de casa, sinó que també la graella de continguts es va modificar considerablement. I això enmig d’unes xifres rècord de consum televisiu degut al confinament que ha provocat que al març la televisió en obert a Espanya aconseguís el major consum des de 1992, any que es van començar a calcular les audiències.
La situació excepcional i les constants aparicions públiques de membres tant del govern espanyol com del català van fer que els informatius passessin de ser un espai d’una hora aproximada a estendre’s i avançar-se al seu horari habitual. Hores i hores de compareixences retransmeses en directe, d’informacions que es repetien a l’informatiu de la nit tal com havien estat emeses al migdia.
Amb el pas de les setmanes, quan es va evidenciar que l’estat d’alarma i el confinament no durarien només 15 dies, les televisions van començar, però, a crear nous continguts. “Perquè l’audiència ha necessitat la veritat però també moltes altres coses”, apunta Dorothy Byrne, cap d’Informatius a Channel Four (Regne Unit) i investigadora en un article publicat el passat 19 de maig al Reuters Institute. Un treball en què també s’alerta que un 49% de la població ha sentit angoixa durant les darreres setmanes i un 38% no està dormint bé.
Pots llegir l’article sencer a
Report.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari