• Com monetitzar el teu podcast?

    Karen Montero
    -
    6 maig, 2020

    La comoditat d’escoltar-lo on i quan l’oient vol, així com la varietat temàtica, fa que cadascú pugui trobar el seu podcast ideal. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Karen Montero ens destapa 8 claus per fer funcionar el nostre projecte.

    Segons diferents estudis, els podcasts cada cop són més escoltats | Foto: Unsplash

    El podcast no pot ser entès com una extensió on demand de la ràdio. Tanmateix, és obligatori reconèixer que l’audiència d'aquests programes valora molt més un contingut que respongui a un nínxol concret. En funció dels valors i les temàtiques, el podcast pot oferir l’oportunitat de buscar empreses o marques afins perquè hi facin publicitat dins del programa. Però perquè això passi, s’ha de tenir una comunitat d’oients potents. L’autor del podcast hauria de respondre a un perfil semblant al de l’influencer perquè apropi el producte al seu públic objectiu.

    D'altra banda, els podcasts de pagament o de subscripció periòdica no són els més freqüents. Per tenir èxit amb aquesta opció, és fonamental tenir la confiança del nostre oient. De fet, moltes vegades aquesta és una opció que només es planteja dins d’un podcast fet per una personalitat coneguda i respectada en un camp concret. No obstant això, el marxandatge o la venda d’altres materials d’interès relacionats amb el projecte, com ara eBooks o fotografies, poder ser altres vies de finançament del projecte.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.