El passat 19 de març Roberto Suárez, cap del Media Intelligence Service de la Unió Europea de Radiodifusió, va impartir la conferència del Cicle #CPCFutur ‘Mites i realitats sobre els mitjans de servei públic a Europa.
Durant la conferència, presentada i moderada per Teresa Turiera, membre de la Junta de Govern del Col·legi de Periodistes, Roberto Suárez va analitzar els resultats de Vision 2020, un macro projecte de recerca que ha comptat amb la participació de més de 50 serveis públics europeus. Amb un ampli repertori de dades sobre tendències de consum, innovacions tecnològiques i models de negoci, Suárez va exposar exemples recents sobre com els serveis públics estan fent front a les transformacions socials i econòmiques que estan sacsejant Europa.
Roberto Suárez va començar remarcant com
“tot i que costi molt d’entendre, els mitjans públics són per a les persones”. “El servei públic dels mitjans de televisió és una inversió social, cal deixar de parlar només dels costos”, va afegir Suárez. Sobre els hàbits de consum de la població a nivell europeu, el cap del Media Intelligence Service va assegurar que
“la gent segueix confiant més amb la informació de la ràdio i TV que amb les xarxes socials”. De la mateixa manera, “el consum de la TV no disminueix, sinó que es fa d’una manera molt diferent”.
Com a conclusions finals, Suárez va remarcar que el
“servei públic ha de servir continguts allà on estigui la gent, cada vegada més en els dispositius digitals”, així com que “cal discutir quin és el servei públic en el sistema mediàtic”.
Us recordem que el
Cicle de debats #Futur continuarà durant els propers mesos. Molt aviat us anunciarem el nou debat que estem preparant.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari